Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 2 december 2015, 10:43
Gekås Ullared väljer Make Your Mark som ny contentbyrå.
Foto: Press
Gekås Ullared väljer Make Your Mark som ny contentbyrå och kommer producera kundmagasinet Ulla.
Gekås Ullared är Nordens största varuhus med över fem miljarder i årlig omsättning. Varuhuset har efter tv-serierna ”Ullared”, ”En stark resa med Morgan och Ola-Conny” och ””Ullared – Jakten på storsäljaren” nått närmast stjärnstatus.
Aller-bolaget Make Your Mark kommer vid årsskiftet att ta över som Ullareds contentbyrå. Uppdraget blir att producera kundmagasinet Ulla som ska vara en kanal för nyheter om verksamheten. Magasinet utkommer med fyra utgåvor per år under 2016.
– Det här är ett uppdrag som ligger helt i linje med det vi gillar att göra och det känns väldigt roligt att få producera och utveckla ett så unikt varumärke som Gekås Ullared, säger Sonja Björk Ebert, produktionschef på Make Your Mark, i en pressrelease.
Aller media köpte Mark Your Mark i juni 2014. I augusti förvärvade Aller DG Communications som några månader senanare slogs ihop med Make Your Mark. Bolagen har en sammanlagd omsättning på 70 miljoner kronor.