Media
Mälardalspaketet fortsätter uppåt
Publicerad: 14 juli 2008, 06:42
Under årets sex första månader ökade Mälardalspaketet med 33 procent jämfört med samma period i fjol.
LF
Linda Fagerlind
Mälardalspaketet fortsätter att gå som tåget. Första halvåret 2007 ökade annonspaketet med 60 procent jämfört med samma period år 2006. I år har ökningen inte varit lika hög men klart är att Mälardalspaketet fortsätter att ta marknadsandelar. Försäljningen har ökat med 33 procent under första halvåret 2008, jämfört med samma period 2007.
Enligt Andreas Löwgren, försäljningschef på Mälardalspaketet, beror mycket av framgången på deras text- och platsannonsering.
– Vi ser tydligt att vår kännedom har ökat på marknaden och att flera av våra annonsörer inte har sin verksamhet i Mälardalen, men riktar in sig på att nå den stora och konsumtionsstarka målgrupp som finns i Mälardalsregionen.
Mälardalspaketet, som är ett regionalt annonspaket i Mälardalen, innehåller tidningarna:
Dagens Nyheter, Eskilstuna-Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Vestmanlands Läns Tidning.