Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Målet: bygga nästa generations mediehus

Publicerad: 23 Maj 2014, 08:42

Olof Lindblom har utvecklat det sociala video-bolaget Be On i Sverige under fyra år. Han lämnar nu för att starta Cube Media Group ihop med grundarna av medieportalen Imnext.se, som har modeprofiler som Fanny Lyckman knutet till sig.


Ämnen i artikeln:

Be OnCube

- Cube är en digital publisher och agentur för inflytelserika stjärnor i  sociala medier - med en kreativ byrå och ett annonsnätverk under samma  tak. Vi bygger nästa generations mediehus och kommer utmana branschen  som den ser ut idag, säger Olof Lindblom i en kommentar.

Han uppger  att han under sina år på Be On har sett en ökande efterfrågan från  annonsörer att samarbete med inflytelserika personer på nätet.

Cube  ska underlätta processen ihop med grundarna av Imnext.se, vilket är ett  bolag som består av modeprofiler som Fanny Lyckman, Lisa Olsson, Rami  Hanna, Victoria Törnegren och Caroline Roxy. Imnext.se har en affärsidé  som bygger på att ta mer managementroll för sina profiler inom  bloggvärlden.

- Genom att arbeta med de mest lysande stjärnorna inom  sociala medier i alla deras sociala kanaler kan vi skapa unika  helhetslösningar för våra kunder, från story board till produktion och  leverans, säger Olof Lindblom i en kommentar.

Cube har också knutit till ett 20-tal bloggare som ingår i företagets annonsnätverk Premium Networks.

-  Vi har handplockat nyckelpersoner från konkurrerande nätverk och kommer  att arbeta med de personer som är bäst på att inspirera, influera och  engagera sina läsare, säger Olof Lindblom i en kommentar.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Be OnCube

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.