Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Man lyssnar tänker och levererar"

Publicerad: 26 Maj 2011, 16:19

Framgångsrecept för bra kundrelationer enligt Rymd reklambyrås vd och projektledare Helena Johansson går i tre steg: man lyssnar, tänker och levererar.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Hur känns nomineringen?
– Vi är jätteglada! Det känns fantastiskt att vara nominerade i år igen. Vi lägger alltid ner vår själ i allt vi gör och fortsätter att arbeta för att ha Sveriges nöjdaste kunder. Nomineringen är en bekräftelse för våra duktiga kreatörer och ett kvitto på de fina relationerna vi har med våra uppdragsgivare. Det uppskattar vi verkligen, säger vd:n och projektledaren Helena Johansson.

Vad karaktäriserar ert arbete?
– Vårt arbete utgår alltid utifrån kundens perspektiv och med det där lilla extra i åtanke. Vi arbetar extremt kostnadseffektivt och med bredd i såväl tekniker som medier för att träffa rätt i allt vi gör. Det nära utbytet med kunderna är en av faktorerna som gör att vi kan arbeta fram så funktionella och samtidigt fantasirika lösningar. Tack vare att vi får en så stor inblick i kundernas verksamhet och behov kan vi utforma rätt åtgärd vid varje tillfälle. Samtidigt är vi flexibla och mångsidiga så att kursen enkelt kan styras om vid ändrade förutsättningar.

Hur bygger man upp ett bra förhållande till sina kunder?
– Man lyssnar, tänker och levererar.

Hur var 2010 för er del?
– Ett bra år som gick väldigt fort! Marknaden började stabilisera sig och det märktes också på företagens prioriteringar. Vi hade flera intressanta uppdrag där kunderna vågade investera i rätt åtgärder för att behålla sin position i den vacklande världsekonomin. Och det lönade sig! Vill man vinna måste man satsa.

Vad är er känsla för framtiden?
– Jag ser positivt på framtiden. Vår affärsidé sedan starten 1999 bygger på att utforma behovsanpassade och flexibla lösningar, något som håller än. Att sätta in rätt resurser vid rätt tillfälle och på rätt saker. Olika tekniker och medier är viktiga verktyg men det viktigaste är relationen med kunderna, att kunna se sakligt på varje situation och anpassa varje uppdrag efter förutsättningarna. Det är där vi är bäst. Hos oss investeras varje marknadsföringskrona i genomtänkta åtgärder som ger resultat. Det kommer vi att fortsätta fokusera på även i framtiden.

Fakta

Byrån grundades 1999. Antal anställda: 9 personer.

Vd är Helena Johansson.

Exempelkunder: Volvo Personvagnar, Svenska Fönster och Mountain Horse.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.