tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Man når människorna i själva tittarögonblicket”

Publicerad: 23 april 2012, 11:36

Fredrik Persson.

Tv.nu:s vd Tom Xiong, 26, rekryterades av Petter Nylander till Universum i New York.
Nu har Schibsted rekryterar efterträdaren: Fredrik Persson, 39, som bland annat byggt upp Webtraffic.

Ämnen i artikeln:

TV.nuSchibstedMediaMedier

MH

Magnus Helander


Tv.nu köptes av Schibsted 2007 och är idag Sveriges största tv-guide
med över 2 miljoner unika användare varje vecka. På webben är man 15:e störst i Sverige och i mobilen Sveriges näst största kanal. I höstas firade man 200 000 nedladdningar av vår iPad-appen. Iphone-app har runt 1 miljon nedladdningar.

–      Bolaget har en spännande position internet- och mobilsverige med sina 2 miljoner användare. Vi ska så klart förvalta det förtroendet och fortsätta ligga i framkant inom mobilt, web-tv och hela den sociala utvecklingen. Tv.nu har också helt unika möjligheter att leverera relevanta annonslösningar genom att man når människorna i själva tittarögonblicket, något som jag lärt mig ger effekt under mina år i internetbranschen, säger Fredrik Persson i en kommentar.

Fredrik Persson har bland annat varit med och byggt upp och sålt tre internetbolag.

Ett av dom var Webtraffic som han byggde tillsammans med
Hitta.se:s nuvarande VD Joakim Pops. Närmast kommer Fredrik Persson från Appello, och innan det arbetade han som Sales Director för EMEA på Oriflame.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev