Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Man når människorna i själva tittarögonblicket”

Publicerad: 23 April 2012, 11:36

Fredrik Persson.

Tv.nu:s vd Tom Xiong, 26, rekryterades av Petter Nylander till Universum i New York. Nu har Schibsted rekryterar efterträdaren: Fredrik Persson, 39, som bland annat byggt upp Webtraffic.


Ämnen i artikeln:

TV.nu

Tv.nu köptes av Schibsted 2007 och är idag Sveriges största tv-guide
med över 2 miljoner unika användare varje vecka. På webben är man 15:e störst i Sverige och i mobilen Sveriges näst största kanal. I höstas firade man 200 000 nedladdningar av vår iPad-appen. Iphone-app har runt 1 miljon nedladdningar.

–      Bolaget har en spännande position internet- och mobilsverige med sina 2 miljoner användare. Vi ska så klart förvalta det förtroendet och fortsätta ligga i framkant inom mobilt, web-tv och hela den sociala utvecklingen. Tv.nu har också helt unika möjligheter att leverera relevanta annonslösningar genom att man når människorna i själva tittarögonblicket, något som jag lärt mig ger effekt under mina år i internetbranschen, säger Fredrik Persson i en kommentar.

Fredrik Persson har bland annat varit med och byggt upp och sålt tre internetbolag.

Ett av dom var Webtraffic som han byggde tillsammans med
Hitta.se:s nuvarande VD Joakim Pops. Närmast kommer Fredrik Persson från Appello, och innan det arbetade han som Sales Director för EMEA på Oriflame.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TV.nu

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.