Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Många har varit glada och lättade över att frågan lyfts”

Publicerad: 30 september 2013, 09:27

Ett axplock av inläggen med hashtaggen #nofilterweek.

Resumés initiativ #nofilterweek förra veckan fick stort gensvar. – Jag är jätteglad över att så många bidragit och tänkt till över detta viktiga tema, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.


Ämnen i artikeln:

#nofilterweek#baramänniskaClaes de FaireResumé

#nofilterweek – en vecka av total ärlighet i sociala medier är nu till ända. Men förhoppningen är att andan kan leva kvar och att konceptet kan tas vidare. Trycket på att vara perfekt är stort och många har tyckt att #nofilterweek med ”verkliga” statusuppdateringar har varit befriande.

Spridningen har varit stor och även SVT gjorde ett inslag om initiativet som togs inom ramen för #baramänniska.

– Många har varit glada och lättade över att frågan lyfts. Det har förkommit en del raljanta  kommentarer, men jag tycker att det varit ett rätt kreativt nofiltertänk. Vår uppgift  är bland annat att inspirera. Det blir intressant att se hur detta problem  nu tas vidare av arbetsgivare och branschorganisationer, säger Claes de Faire.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.