Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Marknadschefens största utmaningar när Filmstaden ska hämta hem stora intäktstappet: ”Cykeln har rubbats”

Publicerad: 14 juni 2021, 13:51

Carolin Högmyr, marknadschef för Odeon Cinemas Group i Norra Europa.

Foto: Johanna Fond

Medan biograferna till stor del har varit stängda har spelplanen för filmindustrin ritats om. För Filmstaden har en egen streamingplattform aldrig varit en diskussion. Enligt marknadschefen Carolin Högmyr är det i stället kommunikationen som ska lyfta fram det unika i upplevelsen: ”Vi behöver bli ännu bättre på att paketera vad det innebär att gå på bio”.


Ämnen i artikeln:

Carolin HögmyrFilmstaden

I december 2019 släppte mediebyråjätten Zenith Optimedia en prognos som beräknade att bio var det medieslag som skulle uppleva den tredje största procentuella ökningen av alla medieslag under 2020 med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Carolin HögmyrFilmstaden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.