Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Marknadscheferna: TV4 årets bästa media

Publicerad: 22 oktober 2009, 12:08

TV4 är årets bästa media enligt Sveriges bästa marknadschefer – återigen. – TV4 har förmågan att lyssna till vad kunden verkligen behöver, och de gör det proffsigt, säger Ragnar Tingström på Scream som gjort undersökningen i samband med Resumé-tävlingen Sveriges 101 bästa marknadschefer.


Michael Grimborg, försäljningsdirektör på TV4, kan känna sig nöjd. Foto: Sören Andersson.

Mediebyrån Scream har för andra året i följd tillfrågat marknadscheferna i Resumé-tävlingen Sveriges 101 bästa marknadschefer.

Frågan: Vilket media har under 2009 på ett professionellt och gärna innovativt sätt hjälp dig att nå dina mål, stora som små?

De 47 marknadscheferna som svarade nominerade totalt 25 olika medier. De som fick mer än fyra var är Dagens Industri, Google, JCDecaux, TV3 och den slutliga vinnaren TV4, precis som i fjol.

Motiveringen:

”De har gjort mycket bra helhetsupplägg för annonsörer där tv, Internet och mobila lösningar samverkat kring programmen och skapat både bredd och djup. De har gjort mycket bra helhetsupplägg för annonsörer där tv, Internet och mobila lösningar samverkat kring programmen och skapat både bredd och djup”.

– TV4 är ett jättestort mediehus med många olika kanaler och de har förmåga att smart utnyttja sina plattformar på bästa sätt, säger Ragnar Tingström och fortsätter:

– Jag tycker detta är ett utmärkt forum för att applådera goda insatser från de medier som verkligen har gjort ett bra jobb i år och det är glädjande med så pass stor respons bland marknadscheferna. I år var det faktiskt 25 olika medier som borde lyftas fram, eftersom dom på ett tongivande sett har underlättat arbete och verkligen hjälpt Sveriges bästa marknadschefer att göra ett strålande jobb.

– Ett bra media eller för den delen en bra säljare ser ju till att hitta en lösning som kunden vill köpa och verkligen ser nytta i istället för att bara erbjuda reklamkontakter, säger Ragnar Tingström.

TV4:s försäljningsdirektör Michael Grimborg är glad över utmärkelsen.

– Ett bättre bevis på 360-graders-konceptet och på att hela TV4-Gruppens totala plattform fungerar så pass bra får man knappast. Det här är ett kvitto på att vår strategin håller, och att man genom TV4 får ett brett genomslag. De marknadschefer som svarat på undersökningen har med TV4-Gruppens utbud ett stort uppbåd av sajter, miljöer och format som kan nyttjas på så många olika sätt, säger han i en kommentar.

En tydlig trend är att marknadscheferna tittar än mer på nätet – nätrelaterade medier som Google, Spotify och webb-tv-kanaler som Aftonbladet, är de som gått bäst jämfört med förra årets undersökning.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.