Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Martin Jönssons medieblogg går i graven

Publicerad: 29 december 2008, 19:12

Från medieanalytiker till redaktionschef. SvD:s Martin Jönsson lägger ner sin blogg om medier och reklam när han byter tjänst vid årsskiftet. – Jag slutar att skriva om medier i både tidning och blogg, säger han till Resume.se.


Martin Jönsson. Foto: SvD.

Martin Jönssons blogg om reklam och medier, som funnits sedan april 2006, läggs ner vid årsskiftet i samband med att Jönsson tillträder som redaktionschef på SvD.

– I det här lägger har jag inte så mycket val. Det är dels av tidsskäl och dels av sammanblandningsskäl. Som redaktionschef kan jag inte skriva om medier på det sättet, säger han.

– Det har varit väldigt kul att blogga om medier och reklam. Det har fungerat bra och bloggen har fått stort genomslag och rankats som den mest inflytelserika mediebloggen.

Men tro inte att Jönsson lämnat bloggvärlden för gott.

– Det kan bli så att jag kommer att blogga i rollen som redaktionschef senare när vi hittat en form för det. Det är viktigt att ha en god kontakt med läsarna.

Enligt Martin Jönsson kan det dyka upp en ny medie- och reklamblogg hos SvD, men inget är spikat än.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.