Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Matmediet Twisted börjar leverera mat

Publicerad: 6 November 2017, 13:45

Foto: Skärmdump från Twisteds Facebooksida

Viralsidan Twisted, som i mångt och mycket riktar in sig på matvideos, börjar leverera produkterna från sajten hem till kunder.


Många matinriktade publicister har de senaste åren breddat sina verksamheter till både event och kokboks-projekt. Nu tar den Jungle Creations-ägda matpublicisten Twisted nästa steg i utvecklingen och börjar leverera maträtterna från sidan hem till kunder, det rapporterar Digiday.

Med start den 13 november kommer Twisteds Facebook-följare se videos med 30 recept, klicka på en länk i kommentarsfältet och få maten levererad inom 30 minuter. Var tredje vecka kommer följarna få rösta vilka maträtter de vill ha på menyn.

Planen är enligt Jungle Creations att inom några år starta upp "hundratals" liknande verksamheter världen över.

Hemleveransen av Twisted-produkter kommer att finnas tillgänglig i London och sköts via Facebook. Själva leveransen kommer att skötas av Deliveroo och UberEats.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.