Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

McDonald’s frulle-hela-dagen får Twitter att explodera

Publicerad: 7 oktober 2015, 12:34

McDonald's är heta på sociala medier just nu.

McDonald’s har till många kunders lycka börjat servera frukost hela dagarna. Kedjans omnämnden på Twitter ökade med 133 procent under ett dygn.


Det var igår som McDonald’s i USA införde en frukostmeny som finns tillgänglig hela dagen. Företaget sa själva under flera år att det var omöjligt för restaurangerna att servera frukost hela dagen på grund av bland annat stress och för små kök. Men efter att ha tagit emot tusentals önskningar i sociala medier på att införa frukosten så gav de med sig.

Det var ett lyckat drag för kedjan som nämndes i mer än 52 700 tweets – en ökning med 133 procent, visar data från LikeFolio, rapporterar CNBC. Normalt sett är Big Mac det mest nämnda menyalterantivet på Twitter, men på tisdagen så halkade Big Mac ner till nummer tre bakom frukostarna McMuffin och McGriddle.

McDonald’s har dock lite kvar innan de når upp till Taco Bells styrka.

"Det var en lyckad första dag. Det är dock inte lika entusiastiska som vi såg för Taco Bells Doritos tacos, som var en komplett avvikare som vi inte kan se igen. Men det är en mycket positiv, framgångsrik lansering", säger Andy Swan, en av grundarna av LikeFolio, till CNBC.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt (föräldraledig)

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.