Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Medaljlotteriet lägger ned

Publicerad: 10 Juni 2015, 14:06

Svenska Medaljlotteriet har inte gått så bra som man hoppats men samarbetet med Aftonbladets Partnerstudio fortsätter.

Lottförsäljningen har gått för dåligt. Men samarbetet med Aftonbladets Partnerstudio fortsätter. Dessutom startas en idrottsstiftelse.


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Svenska Medaljlotteriet startades av Svenska Postkodlotteriet i januari. Samtidigt inleddes ett samarbete med Aftonbladets Partnerstudio och Guldredaktionen bildades med uppgift att skapa innehåll med idrottsprofil till Aftonbladet.

Men mindre än ett halvår senare lägger man nu ned både Medaljlotteriet och Guldredaktionen.

– Vi kan konstatera att vi inte har sålt tillräckligt med lotter för att nå det överskott som idrotten så väl behöver, säger Roger Magnegård, presschef på Postkodlotteriet.

Fokus kommer nu att ligga på det väl inkörda varumärket Postkodlotteriet. Samtidigt vill man fortsätta att samla in pengar till idrotten.

– Därför startar vi en idrottsstiftelse med syftet att dela ut pengar till idrottsändamål, säger Anders Årbrandt, vice vd på Svenska Postkodlotteriet.

Vad händer nu med samarbetet med Aftonbladet?

– Det kommer att fortsätta precis som förut men bara med Postkodlotteriet som varumärke, säger Anders Årbrandt.

Mika Wallgren

Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.