Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 10 juni 2015, 14:06
Svenska Medaljlotteriet har inte gått så bra som man hoppats men samarbetet med Aftonbladets Partnerstudio fortsätter.
Lottförsäljningen har gått för dåligt. Men samarbetet med Aftonbladets Partnerstudio fortsätter. Dessutom startas en idrottsstiftelse.
Ämnen i artikeln:
PostkodlotterietSvenska Medaljlotteriet startades av Svenska Postkodlotteriet i januari. Samtidigt inleddes ett samarbete med Aftonbladets Partnerstudio och Guldredaktionen bildades med uppgift att skapa innehåll med idrottsprofil till Aftonbladet.
Men mindre än ett halvår senare lägger man nu ned både Medaljlotteriet och Guldredaktionen.
– Vi kan konstatera att vi inte har sålt tillräckligt med lotter för att nå det överskott som idrotten så väl behöver, säger Roger Magnegård, presschef på Postkodlotteriet.
Fokus kommer nu att ligga på det väl inkörda varumärket Postkodlotteriet. Samtidigt vill man fortsätta att samla in pengar till idrotten.
– Därför startar vi en idrottsstiftelse med syftet att dela ut pengar till idrottsändamål, säger Anders Årbrandt, vice vd på Svenska Postkodlotteriet.
Vad händer nu med samarbetet med Aftonbladet?
– Det kommer att fortsätta precis som förut men bara med Postkodlotteriet som varumärke, säger Anders Årbrandt.
Mika Wallgren
Ämnen i artikeln:
Postkodlotteriet