Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Mediekompaniet skriver avtal med Widespace

Publicerad: 29 April 2013, 10:19

Mediekompaniet ingår ett partnerskap med Widespace, som får uppdraget att sälja annonser på drygt 40 lokala morgontidningars mobilsajter.


Ämnen i artikeln:

MediekompanietWidespace

Widespace kommer att sälja det utrymmet på lokaltidnignarnas mobilsajter vid sidan av Mediekompaniet.  

– Vi är mycket nöjda med samarbetet som innebär att vi kan erbjuda våra kunder den bästa täckningen av lokala nyhetssajter. Med hjälp av vår teknik kan annonserna enkelt riktas geografiskt och snabbt styras om vid speciella händelser och tidpunkter. Det gör i praktiken att Mediekompaniet och varje enskild lokal tidning kan sälja det absolut senaste inom mobil-annonsering, säger Christophe Joyau, ansvarig för partnerskap på Widespace i ett pressmeddelande.

Reklam i mobilen är ett snabbt växande område, och lokaltidningarna satsar stort på att hämta hem nya intäkter på sina mobilsajter.  

– Med rätt lösning kan mediehusen öka sina annonsintäkter samtidigt som annonsören kan få en större effekt på sin annonsinvestering, kommenterar Cecilia Ydremark, produktchef Mobil på Mediekompaniet,

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

MediekompanietWidespace

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.