Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Mest läst på Resume.se

Publicerad: 2 oktober 2011, 08:55

Här är de tio mest lästa artiklarna på Resume.se den gångna veckan.


Expressens chefredaktör Thomas Mattsson

 Expressen sparar 60 miljoner – GT och Kvällsposten hårdbantas
Publicerad 2011-09-29
Expressens ledning har kallat sina fack till möte om den framtida bemanningen. Även facken på GT och Kvällsposten har utlyst medlemsmöten senare i dag för att informera om ledningens planer.
Expressen ska spara 60 miljoner varav 20 på personalen.
Lars Mohlin, chefredaktör för Kvällsposten, avgår.

Köpte 126 Ipads – anmäler sig själv
Publicerad 2011-09-28
Försvarsmaktens informationsdirektör Erik Lagersten anmäler sig själv till personalansvarnämnden. Han direktupphandlade 126 Ipad för drygt en miljon kronor och kritiserades av internrevisionen.

Teliachefer hoppar av
Publicerad 2011-09-28
Marknadschefen Josefin Lundmark och reklamchefen Carole Lindmark lämnar Telia efter arbetet med den nya varumärkesstrategin. De ersätts tillsvidare av Lena Pierre och Charlotte Sandell.

P3 Populär skrotas
Publicerad 2011-09-26
Sveriges Radio skrotar programmet P3 Populär. Strax efter årsskiftet försvinner programmet. Fem tjänster berörs.

”Som en blixt från klar himmel”
Publicerad 2011-09-30
Claes Åkeson lämnar Äntligen Morgon – efter bara sju veckor.
Anledningen är att pendlandet till familjen i Örebro blev för jobbig.
– Jag gillar Claes jättemycket så det är tråkigt så klart, säger Äntligen Morgon-kollegan Anders Timell till Resume.se.

3:s Facebook-hjältar
Publicerad 2011-09-28
Mobilleverantören 3 hade i går stora problem med sitt nät.
I de sociala medierna översvämmades man av frågor och synpunkter från kunderna – på twitter toppade man listan över mest omnämnda i Sverige.
– Det här är det absolut högsta trycket vi upplevt, säger Karl Lobelius, chef för 3:s sociala medier-team, till Resume.se.

Här missar de reklamen
Publicerad 2011-09-27
Utomhusannonseringen kan påverkas när fler skaffar smarta telefoner. Risken för annonsörerna är att kollektivtrafikresenärerna blir upptagna med sina mobila enheter istället för att lägga märke till utomhusannonseringen. Lösningen kan vara en sammankoppling mellan medieslagen.

”Boken kommer att ge en helt ny bild av Zlatan”
Publicerad 2011-09-27
Zlatans självbiografi, som stjärnan skrivit tillsammans med David Lagercrantz, släpps den 8 november.
Titeln: ”Jag är Zlatan Ibrahimovic”.
– För första gången berättar han själv om sitt liv. Boken kommer att ge en helt ny bild av Zlatan, säger David Lagercrantz.

Dyrköpt rumpreklam för Reebok
Publicerad 2011-09-29
Reebok lanserade sina EasyTone-produkter för två år sedan med löfte om att användare skulle få snyggare rumpa. Nu betalar Reebok 25 miljoner dollar för att undvika att bli stämda.

Han sätter byrån på spel
Publicerad 2011-09-26
Johan Mogren har tidigare jobbat som både webb-ad och speldesigner.
Nu startar han Playable – en byrå inriktad på gamification.
– Vad jag vet så finns det inte några andra byråer i Sverige som gör det här, säger han till Resume.se.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.