Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Metro expanderar i Brasilien

Publicerad: 30 september 2010, 13:23

Metro expanderar i Brasilien och lanserar en edition i Rio de Janeiro.


Ämnen i artikeln:

Metro

Enligt ett pressmeddelande kommer upplagan inledningsvis att ha en upplaga på 100 000 exemplar och ges ut måndag till fredag.

Metros lokala partner i Brasilien är mediebolaget Bandeirantes (Metro International äger 30 procent av Metro i Brasilien, resten ägs av Bandeirantes). Med den nya editionen når Metro en total upplaga i landet på 330 000 exemplar.

Metro meddelar vidare att annonsmarknaden i Brasilien växer med 9 procent under 2010 och tillväxtfaktorer som nämns är fotbolls-VM 2014 och OS 2016.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.