Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Metro får ny form

Publicerad: 4 September 2017, 07:32

Gratistidningen Metro görs om och tematiseras under samtliga veckodagar.


Ämnen i artikeln:

John BarkMetroStaffan Erfors

Nyligen gjorde Metro om formen på sin fredagstidning som ges ut lagom till helgen. Från och med i dag görs formen om under samtliga veckodagar. Dessutom kommer Metro varje dag att ha ett tydligt tema. Dessa är, räknat från måndag: Karriär, Familj, Mode, Tech och Helg. Varje tema får en tydlig vinjett med puffar i topp på första sidan.
– Det händer mycket med organisationen på mediehuset Metro. Vi har nya ägare och en ny energi på redaktioner och avdelningar, det vill vi ska märkas i tidningen, säger chefredaktör Staffan Erfors i ett pressmeddelande.

Metros nya form är skapad inhouse i samarbete med ad:n John Bark.
– Färgbytet markerar förändring och förnyelse och allt det nya Metro står för. Men läsarna kommer också att känna sig hemma i nya Metro. Även om mycket har förändrats och moderniserats har vi utgått från Metros befintliga typsnitt, om än i lite annan mix. Det är lite som att sampla om tidningen typografiskt, säger han.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.