Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 30 juni 2014, 07:37
Vice vd:n för Metro International, Maggie Samways, och den globale chefredaktören, Jeremy Bryant, lämnar bolaget för att i stället driva egna entreprenörsprojekt.
Ämnen i artikeln:
MetroMetro i Sverige har skurit ned kraftigt och lagt över produktionen till TT. Nu lämnar flera Metro-höjdare bolaget.
"Under det senaste decenniet har både Maggie och Jeremy uppvisat en snabbhet i deras gränsöverskridande samarbeten, deras ohämmade ambition, lojalitet och visionära klarsyn, säger Metro Internationals koncernchef Anders Kronborg i en kommentar.
Metro International menar att Jeremy Bryant har varit "instrumentell" när det gäller att införa det senaste inom global distribution, vilket har gjort att Metro har ökat antalet läsare under tolv år på raken.
Maggie Samways har samtidigt skapat en central nyhetsverksamhet som stöder 25 länder på 15 språk.
Hon ligger också bakom exklusiva globala partnerskap med trendsättare som Karl Lagerfeld, Lady Gaga, Richard Branson och Will och Jaden Smith.
Metro International meddelar samtidigt att ser har snabb tillväxt i Latinamerika och att man nu centraliserar sina funktioner och avdelningar till Santiago i Chile.
Metro publiceras i över 100 storstäder i 24 länder i världen.
Metro når sammanlagt 18 miljoner läsare per dag.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Metro