Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Metros förra chefredaktör till Contentkonsulterna

Publicerad: 9 september 2014, 08:11

Mona Johansson.

Foto: Yasmine Winberg.

Mona Johansson slutade som tf chefredaktör Metro när det blev känt att TT skulle ta över produktionen. Nu har hon fått ett nytt jobb, hos nybildade Contentkonsultrerna.


Ämnen i artikeln:

MetroMona Johansson

Mona Johansson följer strömmen av journalister som går över till contentbranschen.

Hon satsarnupåcontentmarketingihop medMaryÖrnborg ochKarinBångman iContentkonsulterna.

– Eftersåmångaårsomanställdskadetblioerhörtspännande att fåägnamigåtattbyggaettföretag.Contentmarketingär enmarknadsomkännsexpansivochdärdetfinnsmycketatt göra,sägerMonaJohansson i ett pressmeddelande.

Hon tillträder omgående.

– Vianserattvihargjortenriktigstjärnrekryteringgenomatt hafåttmedMonaJohanssonsomvdochdelägareiföretaget. Medhennefårviinytterligarekompetenssom göross heltäckandeinomdigitalt såvälsomprintoch rörligt.Detföljer ocksåvårstrategiatthamedarbetaremedlångjournalistisk erfarenhet.MålsättningenärattmedMonasomvdfåföretaget attväxa,sägerMaryÖrnborg,enavdetvågrundarnaav Contentkonsulterna.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MetroMona Johansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.