Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

MetroXpress och 24timer går samman

Publicerad: 21 maj 2008, 07:01

De danska gratistidningarna MetroXpress, ägd av Metro International, och JP/Politikens 24timer går samman och blir Danmarks största gratistidningskoncern.


Häromdagen lade Aftonbladet ner Punkt SE och köpte i in sig i Metro. Och även i Danmark presenteras nu en affär på gratistidningsmarknaden.

MetroXpress och 24timer kommer framöver att ges ut av MetroXpress A/S och tidningarna når en räckvidd på 1 miljon dagliga läsare.

Metro International kommer att äga 51 procent av aktierna i MetroXpress A/S. JP/politiken får en andel på 24,5 procent och A-Pressen också 24,5 procent.

Enligt Metro Internationals vd Per Mikael Jensen ger affären en stärkt position och synergier som förbättrar annonserbjudandet.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.