Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Mikael Karlsson ny boss för KIA-index

Publicerad: 25 augusti 2009, 07:16

Mikael Karlsson är ny chef för KIA-index, webbstandardmåttet för trafikmätning som Sveriges Annonsörer levererar.
–På kort sikt vill jag få ut fler funktioner för nya Kia-index, säger han i en kommentar.


Mikael Karlsson har i drygt tio år analyserat webbplatser och hjälpt företag som Aftonbladet, Eniro, Spray och Microsoft . Han är också kursansvarig för webbanalys på Stockholms Universitet.

På sikt har Mikael Karlsson planer att genomföra en rad förbättringar kring KIA-index.
– Kia-index är inte bara mätdata, så jag kommer att sätta fokus på att få igång ett nyhetsbrev, anordna seminarier och utbildningar och även ta fram djupanalyser och rapporter, säger Mikael Karlsson i en kommentar.

Han fortsätter:

– På kort sikt vill jag få ut fler funktioner för nya Kia-index som vi lanserade i vecka 33. För användarna ser det idag ut som den tidigare listan men bakom kulisserna har det hänt en hel del. Vi som administrerar listan har fått ett bra verktyg för att importera och hantera trafiktalen och webbplatserna. På lång sikt vill jag utveckla listan till att bli en djupare och bredare källa för information rörande trafikmätningar och annonsköp.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.