Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Miljonregn över mediesäljare

Publicerad: 21 December 2011, 13:28

Sveriges Tidskrifter ska nu ansvara för en kompetenshöjning av branschens säljare. Tillsammans med ett antal samverkansparter har man tilldelats medel för ett längre arbete.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Tidskrifter

Projektet kommer gå under namnet ”Mediekompetens” och har av Strukturfondpartnerskap Stockholm beviljats 12,3 miljoner kronor.

Syftet med utbildningen är att ge säljarna kunskap om alla mediekanaler. Den riktar sig till säljare anställda på förlagen och även de som arbetar i externa säljbolag.

Kerstin Neld, vd för Sveriges Tidskrifter, räknar med att utbildas 800 säljare under drygt två år.

– Vi är mycket glada över att ha fått pengar till en strategisk satsning som kommer att kunna påverka tidskrifternas förutsättningar att vinna andelar av medieinvesteringarna.

Projektet finansieras via Europeiska socialfonden.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Sveriges Tidskrifter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.