Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Mindre glass och ballong – mer hardcore medieplanering och affärsnytta”

Publicerad: 14 maj 2013, 07:44

Staffan Slörner.

Foto: Rickard Kilström.

I morgon och på torsdag hålls årets upplaga av Stockholm Media Week på Chinateatern i Stockholm. Staffan Slörner, vd för arrangören Sveriges Mediebyråer, är laddad.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekSveriges MediebyråerStaffan Slörner

Vad kan du säga om årets upplaga?
– I  år när konjunkturen är lite tuffare har vi valt lite mindre glass och  ballong och mer hard core medieplanering och affärsnytta för  annonsörerna. Vi försöker i olika diskussioner mellan de skarpaste  hjärnorna i branschen sätta fingret på vad egentligen paradigmskiftet  innebär för mediekonsumenten, annonsörer, byråer  och medier. Dessutom har vi ett antal intressanta talare och one to one  intervjuer så som Disney, BBC, Casten Almqvist TV4, Raoul Grünthal Schibsted, Martin Tivéus Avanza Bank, Tejbz mfl.

Vad ser du mest fram emot?
– Oj,  flera punkter som är spännande. Ser fram mot att höra hur både Casten  Almqvist och Raoul Grünthal ser på framtiden. Diskussioner om nya  affärsmodeller är alltid spännande och sen tycker jag hela passet om hur  unga konsumerar media är lärorikt och kul.

Hur har det gått med biljettförsäljningen?
– Började lite trögt i år men har kickat igång riktigt bra på slutet. Ser ut att kunna bli riktigt bra.

Vad är det värsta som kan hända?
– Efter som jag är skrockfull så törs jag inte säga det men jag vet exakt...

Här är hela programmet för Stockholm Media Week

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.