Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Mittmedia inleder konkret samarbete med 24 Journalistik

Publicerad: 9 Februari 2017, 12:37

Mittmedias vd Per Bowallius.

Foto: Pressbild

Mittmedia och 24 Journalistik – en etablerad och en ny aktör på den lokala mediemarknaden. Nu går de samman för att hitta utbyten som rör innehåll, tjänster och plattformar.


Ämnen i artikeln:

MittMediaPer Bowallius24Journalistik

Avtalet mellan Mittmedia och 24 Journalistik, som driver ett tiotal sajter i södra Sverige, ska löpa på under året. Syftet är att hitta gemensamma intressen och utveckla dem tillsammans. I ett första steg gäller samarbetet ett innehållsutbyte som bland annat handlar om sportmaterial, opinionsmaterial och nattbevakning.
– Vi insåg snabbt att vi har mycket gemensamt. Vi delar passionen för det lokala och ser den lokala journalistiken som en garant för demokratin. Dessutom visade det sig direkt att vi trivs i varandras sällskap, säger MittMedias vd Per Bowallius i ett pressmeddelande.

Nästa steg i samabetet handlar om Mittmedias annonsplattform Reacher och ett samarbete gällande data- och innehållsplattformar. Därefter finn även planer på ett tekniksamarbete på live-tv-området.
– I grunden har vi samma tänk och samma tro på hur framtidens journalistik och mediabolag ska drivas. Vi ser att vi har många gemensamma projekt vi kan dra nytta av varandra, och vi tror på stora synergieffekter mellan oss, säger 24:s vd, Jeanette Lindström.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.