Media
Mjaus varumärkesresa – inte kattskit
Publicerad: 14 november 2017, 14:16
Mjaus omgörning har gett effekt. Därför belönas det i kategorin för strategisk design.
FT
Fredrik Thambert
Kategorin Konsument strategisk design infördes i 100-wattaren för att belöna varumärkesarbete som ger dokumenterade resultat på affären, som ökad tillväxt och preferens bland kunderna. I år är det Mjau och byrån Scandinavian Design Group som tar hem 100 Watt.
Mjaus försäljningssiffror på dagligvaruhandeln har ökat de senaste två åren. 7 av 10 kattägare känner till Mjau kattmat, enligt kännedomsundersökningen från 2017.
– Vår marknad finns stora internationella aktörer med starka muskler, som vi förstås hela tiden jämför oss med. Men det är klös i Mjau, så vi är inte förvånade över att siffrorna är positiva. Utmaningen nu är att hålla i den positiva kurvan, har Anna Lindblad, Brand manager för Mjau kattmat, tidigare sagt i ett pressmeddelande.
Övriga vinnare i kategorin är:
75 W: Nick´s - Ett svenskt uppror mot sockerindustrin/Nick´s/Bold (NoA)
50W: Din egen lilla jordkällare. Och mer./Svegro/ÖPPET