Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Mötesplats för marknadschefer mellan jobb

Publicerad: 11 November 2013, 10:25

Renée Josefsson (t.v) och Jenny Lager, båda projektledare för MMA 2.

Foto: Pressbild.

Branschorganisationen Sveriges Annonsörer drog igång ett nätverk för marknadschefer mellan jobb för ett år sedan. Nätverket har blivit så populärt att Sveriges Annonsörer drar igång ytterligare en grupp – MMA .


Ämnen i artikeln:

LerniaSveriges AnnonsörerSEBVattenfallAnders Ericson

Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer och Anna Paues Herlin, före  detta SEB, drog igång nätverket Medlemmar Mellan Arbete, MMA.

Anna Paues  Herlin tog rollen som projektledare och fick in 22 marknadschefer på en  enda vecka.

Medlemmarna får gå på seminarier och föreläsningar utan kostnad för att behålla sitt befintliga nätverk och kontakter.

Nu inleds MMA 2.

Totalt 40 personer är kopplade till de båda nätverken.

Renée Josefsson, tidigare Vattenfall, är projektledare för MMA 2 tillsammans med Jenny Lager, tidigare Lernia.

–  Nätverket ger en bra möjlighet att utbyta erfarenheter och skapa nya  kontaktnät, och säkerställa att medlemmarna är väl uppdaterade om de  senaste rören inom marknad och kommunikation, säger Renée Josefsson i en  kommentar.

Det ursprungliga MMA-nätverket har träffats tolv gånger  och bjudit in företag och rekryteringsfirmor – 13 medlemmar har  rekryterats till nya tjänster.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.