Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 11 november 2013, 10:25
Renée Josefsson (t.v) och Jenny Lager, båda projektledare för MMA 2.
Foto: Pressbild.
Branschorganisationen Sveriges Annonsörer drog igång ett nätverk för marknadschefer mellan jobb för ett år sedan. Nätverket har blivit så populärt att Sveriges Annonsörer drar igång ytterligare en grupp – MMA .
Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer och Anna Paues Herlin, före detta SEB, drog igång nätverket Medlemmar Mellan Arbete, MMA.
Anna Paues Herlin tog rollen som projektledare och fick in 22 marknadschefer på en enda vecka.
Medlemmarna får gå på seminarier och föreläsningar utan kostnad för att behålla sitt befintliga nätverk och kontakter.
Nu inleds MMA 2.
Totalt 40 personer är kopplade till de båda nätverken.
Renée Josefsson, tidigare Vattenfall, är projektledare för MMA 2 tillsammans med Jenny Lager, tidigare Lernia.
– Nätverket ger en bra möjlighet att utbyta erfarenheter och skapa nya kontaktnät, och säkerställa att medlemmarna är väl uppdaterade om de senaste rören inom marknad och kommunikation, säger Renée Josefsson i en kommentar.
Det ursprungliga MMA-nätverket har träffats tolv gånger och bjudit in företag och rekryteringsfirmor – 13 medlemmar har rekryterats till nya tjänster.
Karl-Johan Byttner