Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 28 april 2015, 09:05
Mats Nyman, MTG.
Foto: Pressbild.
Nu släpper MTG en egen plattform för automatiserade annonsköp på play-tjänsterna. Den får namnet Videorange.
Automatiserad handel med medieutrymme, så kallad programmatic, får allt större utbredning bland svenska medier. Igår offentligjorde Bonnier att deras nya annonsplattform får namnet Woo, och nu släpper MTG en egen handelsplattform där annonsörer kan köpa utrymme i tv-husets play-tjänster. Den kallas för Videorange.
– Lanseringen av Videorange innebär startskottet i en rad planerade utvecklingssteg som kommer ske under året för att ytterligare stärka vårt erbjudande till våra kunder och leverera målgruppsstyrda kontakter i en brand safe miljö, säger MTG TVs försäljningsdirektör Mats Nyman i ett pressmeddelande.
Videorange har utvecklats av MTGx och lanseras till en början i Sverige, Norge och Danmark. Tekniken bygger på LiveRails supply side platform.
Fredrik Thambert