Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

MTG:s contentbyrå slås ihop med Baluba

Publicerad: 14 Oktober 2014, 09:11

Redaktörerna blir en del av Baluba och genomför en översyn av organisationen i samband med detta.


Ämnen i artikeln:

MTGBalubaRedaktörerna

– Redaktörerna ska inte avvecklas. Det är snarare tvärtom. Vi gör en offensiv satsning för att kunna nyttja koncernens resurser på ett mer effektivt sätt, säger Lars Ragnå, vd på Redaktörerna.

Han menar att man har hamnat i ett läge där Redaktörerna jobbar alltmer med rörligt innehåll samtidigt som MTG-ägda Nice-gruppen sitter med liknande kompetens.

– Det handlar om att kunna erbjuda alltifrån korta intervjufilmer till webbkanaler, säger Lars Ragnå.

Han uppger att Redaktörerna har 15 års erfarenhet av att jobba med klassiskt innehåll som kundtidningar och annat och att den delen blir kvar, men att det ändå är det rörliga som är framtiden.

Resumé har tidigare rapporterat att Alex Råberg har gått in som digital strateg på byrån – han har bland annat jobbat på Aftonbladet och även TV4 under flera år.

Här kommer alltså sammanslagningen med Baluba väl till pass.
– Baluba är ju inte bara tv, utan har ju exempelvis även en eventdel. Så det är en logisk förändring, säger Lars Ragnå.

Hur många blir kvar hos redaktörerna egentligen? Vi har uppgifter om att många ska sägas upp?
- Det är fel ingen har blivit uppsagd ännu, men vi ser över organisationen i samband med flytten. Ingenting är klart ännu, säger Lars Ragnå.

Redaktörerna har idag kunder som Max Matthiessen, Atlas Copco, Nelly.com och Handelsbanken.

Baluba-vd:n Erik Wahlberg har själv jobbat på redaktörerna och uppger att han vet vilket "kreativt bolag det är".

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MTGBalubaRedaktörerna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.