Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

MTG:s stora ansiktslyft

Publicerad: 10 mars 2009, 08:23

MTG har byggt om sin sajt för att ge medier och investerare bättre service: – Det var dags att ta webben ett steg vidare, den gamla sajten var fem år, säger informationschefen Bert Willborg.


Ämnen i artikeln:

MTG

Bert Willborg och MTG bygger om.

Trist, lite gammaldags och svårnavigerad. Så kan väl MTG-koncernens gamla sajt beskrivas. I alla fall i jämförelse med dotterbolagens konsumentinriktade sajter.

– Den beskrivningen får stå för dig, säger Bert Willborg som ansvarat för sajten och har ett tidigt förflutet på nätet med MTG:s nedlagda 90-talsportal everyday.com.
– Vi har samarbetat med kommunikationsbyrån Narva för att skapa en sajt som bättre återspeglar hur MTG ser ut i dag, varifrån vi kommer och vart vi är på väg.

Har ni fått några reaktioner från investerarna?
– De är genomgående positiva. Sajten är snabbare, där finns mer fakta och det är lättare att hitta.

Hur många besökare har ni på sajten?

– Vi brukar inte avslöja exakta tal. Men den vänder sig till investerare och medier så det är inte så förfärligt många. Men när vi släpper pressreleaser och vid kvartalsrapporter har vi mycket trafik.

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.