Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Mustigt julrekord

Publicerad: 21 december 2011, 10:26

Carlsbergs julmustförsäljning har i år slagit rekord. Anledningen sägs vara det starka varumärket tillsammans med effektiv marknadsföring, skriver Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Bryggerijättens julmust Apotekarnes är populärare än någonsin och försäljningen har redan nått 20 miljoner liter. Ytterligare 4 miljoner liter beräknas att säljas innan året är slut.

Framgången ligger i ett väl etablerat varumärke.

– Dessutom har vi i år gjort den första tv-reklamen för Julmust på åratal. En annan orsak tror jag är det arbete som vi har gjort på Facebook, säger Carlsbergs Sverige-vd Mark Jensen till tidningen.

Åkestam Holst har gjort reklamfilmen – den första reklamfilmen för Apotekarnes Julmust på tio år.

Kalenderöppningen på Facebook startade traditionsenligt den 1 december.  Den är skapad av Momentum Göteborg och drivs i samarbete med Prime.  Apotekarnes mediebyrå är OMD.

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.