Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Mynewsdesk satsar på content

Publicerad: 27 Augusti 2015, 08:57

Gabriella Sjödin, marknadschef, Christian Mannheimer, content-ansvarig, och Rickard Lindholm, redaktion.

Foto: Mynewsdesk

Nyhetsrummet Mynewsdesk utökar sina tjänster genom att starta en contentavdelning. Tre personer har rekryterats.


Ämnen i artikeln:

DigitaltMynewsdeskContentbyråerContent MarketingContent

Contentavdelningen har byggts upp under det senaste året. Svensk Fastighetsförmedling, Åbro och Almi är några av kunderna. Resumé kunde igår berätta om flera filmer som Mynewsdesk har producerat för Svensk Fastighetsförmedling för Barncancerfondens insamlingskampanj.

Mynewsdesks redaktion består idag av Rickard Lindholm, tidigare Oh My och Metro, Daniel Ekbladh, Årets Bild-vinnare samt Ida Gustafsson, från Aftonbladet.

– Vår vision är att bli Sveriges vassaste leverantör av content och för att lyckas har vi satsat på ett team med olika kompetenser och med erfarenhet inom den här branschen, säger Mynewsdesks content-ansvarige Christian Mannheimer till Resumé.

Contentavdelningen erbjuder även kurser inom området.

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital pr med över 5000 anslutna företag. Bolaget omsatte 123 (102) miljoner kronor under 2014 med 135 (107) anställda.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.