Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Naken Gisele säljer inte tidningar längre

Publicerad: 17 juni 2009, 06:27

Brasilianska supermodellen Gisele säljer inga lösnummer längre. I stället är det stjärnorna från sociala medier som är de nya modellerna.


Majnumret av Vanity Fair hade en naken Gisele Bundchen på omslaget. Det var det sämst säljande numret på två år för Vanity Fair. För två år sedan var samma supermodell på omslaget och då slog tidningen försäljningsrekord.

Harper’s Bazaar hade Gisele på omslaget i april och har inte sålt så dåligt sedan Drew Barrymore frontade tidningen.

– Hon har kanske tappat sin lyskraft, säger Vanity Fairs taleskvinna Beth Kseniak till The New York Observer.

Samtidigt har amerikanska hamburgerkedjan Carl's Jr lanserat en ny kampanj med bland annat Justine Ezarik i huvudrollen. För den som inte känner igen namnet så är hon komiker med hundratusentals fans på Youtube, Twitter och Facebook.

Som en kommentar till den ökända Carl's Jr-reklamen med Paris Hilton har Carl's Jr erbjudit åtta stjärnor på sociala medier att visa hur de äter företagets hamburgare.

Ezra Cooperstein på byrån Initativ medger att vad Carl´s Jr köpt är tillgång till personliga nätverk.
– De här människorna har lagt ned tid på att bygga upp en community runt sig själva, säger han till Adweek.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.