Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nakne kocken breddar varumärket

Publicerad: 28 Oktober 2008, 07:17

Engelske mediekocken Jamie Oliver breddar sitt varumärke. Före jul kommer han ut med ett matmagasin och ett Nintendo-spel.


Nakne kocken blir figur i dataspelet "What's Cooking".

”Nakne kocken" Oliver är efter ”elake” kocken Gordon Ramsey Storbritanniens mest framgångsrike kock. Förutom egna restauranger, kokböcker och tv-program säljer han sina egna produkter på butikskedjan Sainsbury.

Han har även drivit uppmärksammade kampanjer för bättre skolmat de engelska skolorna.

Nu tar han ytterligare ett steg i sitt varumärkesbyggande. Enligt Daily Telegraph ska han vid jul ge ut första numret av sin nya mattidning, titelns namn är ännu inte känd.

Det är oklart vad tidningen ska innehålla mer än recept och krönika av Olivers fru Jools.

Samtidigt lanseras dataspelet What's Cooking för Nintendo bärbara konsol DS.

I spelet finns recept och spel där man tävlar mot en virtuell kock i matlagning.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.