Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 24 Januari 2014, 15:12
MTV hade premiär igår för ett nytt slags dejtingprogram – ”Are You the One?” Enkelt förklarat ska tio killar och tio tjejer hitta rätt. Inför premiären har MTV även släppt appen ”Match Matchine som gör att man kan testa om man hittar sin ”perfect match” bland Facebook-vänner. Nära 100 000 har redan testat.
Ämnen i artikeln:
MTVUpplägget i ”Are You the One?” går ut på att tio singelkillar och tio singeltjejer flyttar in i ett hus på ön Kauai på Hawaii för att hitta just sin ”perfect match”.
Serien är ett socialt experiment där MTV redan innan har låtit de olika singlarna genomföra personlighetstester, talat med familj och vänner och låtit psykologer intervjua deltagarna.
Serien har tio avsnitt och om samtliga deltagare hittar just sin ”perfect match” utifrån testresultatet får deltagarna dela på en miljon dollar.
Singlarna flyttar in i en gemensam sängkonstellation och måste bland annat ta selfies på valfria kroppsdelar för att kunna få gå på gruppdejt.
MTV har även lanserat appen ”Match Machine” inför premiären.
Enkelt förklarat matchar den alltifrån musiksmak till bilder och incheckningar för att man ska hitta just sin perfect match.
Om två användare matchar får båda en Facebook-notering och möjlighet att skicka en flirt.
98 200 tester har redan genomförts, enligt MTV.
Sverige-premiären skedde den 26 januari.
Det vill säga endast ett par dagar efter att serien haft USA-premiär.
Viacom International Media Networks äger varumärken som Comedy Central, Nickelodeon och just MTV.
Här finns appen.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
MTV