Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 9 februari 2018, 13:23
Enligt källor till brittiska the Guardian kommer Facebook och Google inte ge sig in i den pågående upphandlingen för sändningsrättigheterna till Premier League.
Det har länge spekulerats om att nätjättar som Facebook, Google, Amazon och Netflix skulle ge sig in i den pågående budgivningen på de attraktiva sändningsrättigheterna till Premier League.
Förra året berättade Manchester Uniteds vd Ed Woodward för klubbens investerare att han förväntade sig bud från techgiganterna.
Enligt källor till the Guardian blir det dock ingen strid mellan nätjättarna och brittiska Sky och British Telecom (BT).
När Sky och BT i ett gemensamt bud tog hem rättigheterna i den senaste upphandlingen landade prislappen på 5,1 miljarder pund, en prisökning med 70 procent jämfört med den förra upphandlingen. De flesta räknar nu med att Sky och BT tar hem nästa veckas upphandling.
Den här gången väntas priserna inte stiga lika kraftigt efter att BT och Sky i december tecknade ett avtal där de kan inkludera varandras kanaler i sina kanalpaket.
Källor för the Guardian uppger dock att Amazon kan komma att lägga ett bud på något av de mindre matchpaketen.