Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nedskärningar när Egmont slår ihop bolagen

Publicerad: 20 november 2013, 12:37

Per Kjellander.

Egmont Tidskrifter och Egmont Kids Media blir Egmont Publishing som kommer att omsätta nästan 1 miljard kronor. Det innebär att tjänster försvinner. – Vi ser nu över organisationen och kommer dra ner på personal. Det är naturligtvis mycket tråkigt när duktiga medarbetare behöver lämna bolaget, säger vd:n Per Kjellander i en kommenar.


Ämnen i artikeln:

EgmontPer Kjellander

Egmont Tidskrifter AB och Egmont Kids Media  AB går ihop  och bildar Egmont Publishing. Vd för det nya bolaget blir Per Kjellander som idag är vd för Egmont Tidskrifter AB.

Han hoppas att sammanslagningen ska ge goda synergieffekter och öppna nya möjligheter till samarbeten. Egmont Publishing kommer att ha cirka 300 medarbetare och en omsättning nära miljarden.

Åtgärden innebär att det blir personalnedskärningar, exakt hur många tjänster som försvinner är inte klart än.

Egmont  Publishing kommer varje månad nå cirka 3,5 miljoner svenskar via sin  drygt hundra olika titlar/varumärken i både tryckta och digitala  kanaler. Bolaget innehar starka varumärken  som  bland annat Hemmets Journal, Resemagasinet Vagabond, Åka Skidor, King, Kalle Anka och Bamse.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

EgmontPer Kjellander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.