Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Newsner klättrar i antalet delningar

Publicerad: 3 december 2014, 10:19

Foto: Skärmdump.

(UPPDATERAD) Viralsajten Newsner, startad av native-byrån Nyheter365, har klättrat i antalet delningar i sociala medier två veckor i rad.


Ämnen i artikeln:

Nyheter365Newsner

Nyheter365:s vd Johan Rikner står bakom satsningen som startade som ett experiment i våras. Sedan Nyheter365 köpte sig loss från Tre Kronor har sajten använts för att locka nya kunder.

Vecka 47 hade Newsner totalt 316 624 interaktioner i sociala medier, enligt siffror från dagsaktuellt.se. Veckan efter hade viralsajten totalt 318 852 interaktioner i sociala medier. Det kan jämföras med siffror från vecka 46 då sajten hade ungefär 100 000 mindre delningar än så.

– Vi satsar på sådant vi tror ska engagera, säger Christian Ström.

Enligt honom är de två-tre personer som jobbar med Newsner, men ingen sitter heltid med viralsajten. Förutom att hitta material som berör tror Christian Ström att det höga engagemanget också beror på att Newsner nu plockat in krönikörer – både svenska och internationella – något de också kommer fortsätta med i framtiden.

Han vill inte kommentera i vilken grad Nyheter365 använt sig av betald annonsering.

– Hur vi annonserar är inget vi vill kommunicera. Men vi tror att vi är väldigt duktiga på Facebook-annonsering och hoppas locka fler kunder inom det området.

I en tidigare version jämfördes Aftonbladet med Newsner, men enligt Aftonbladets sociala medier-chef stämde inte siffrorna som gällde kvällstidningen.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter365Newsner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.