Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nicole Kavander lämnade Humblestorm för Creuna

Publicerad: 27 juni 2018, 09:27

Foto: Johan Liljeroos, Humblestorm

Nicole Kavander har sedan i vintras varit aktiv i metoo-kampanjen och #sistabriefen, en period hon beskriver som turbulent. I relation till det lämnade hon Humblestorm i början på december. Nu blir hon ny account director och strateg för Creuna.


Ämnen i artikeln:

CreunaHumblestormCanan YasarNicole Kavander

Nicole Kavander har många bollar i luften. I måndags skrev Resumé om hennes, Roshanak Fatahian och Canan Yasar nystartade mångfaldsnätverk "All of us", som på bara några månader fått över 300 medlemmar.

Nu är hon också aktuell som ny Account Director och strateg på Creuna. Nicole Kavander hade även rollen som Account Director på reklambyrån Humblestorm, som hon nu lämnade i tidig december efter en stormig period.

– Jag var väldigt aktiv i metoo-kampanjen och är med i sistabriefen - det var i relation till det som jag lämnade min förra arbetsgivare, säger Nicole Kavander till Resumé.

Trots en turbulent vinter har Nicole Kavander inte haft några problem med jobberbjudanden. Innan valet föll på Creuna stod hon och övervägde en roll som Sverigechef på en annan internationell byrå.

– Jag trodde aldrig jag skulle sitta och välja mellan två så bra bolag. Men jag kände att kulturen som finns på Creuna, med så varma människor, var svår att tacka nej till. De är en otroligt bra arbetsgivare när det kommer till förmåner och tar verkligen sina anställdas välmående på allvar. Vi som jobbar på byråer vet att de har sina up and downs och då är det jätteviktigt med en arbetsgivare som bryr sig om en.

Nicole Kavander har nu varit på Creuna i tre veckor och känner att hon tog rätt beslut.

Vad gör du just nu?
– Just nu är jag kundansvarig för Fastighetsbyrån och så småningom en till kund. Annars jobbar jag mycket med pitcher under sommaren och som strateg för Libresse. Vi är deras digitala byrå och kikar hur vi ska lyfta deras sociala plattformar och hur de ska lösa digitala utmaningar.

Och så har du nätverket "All of us". Hur mycket jobbar du egentligen?
– Jag är van vid att alltid jobba 150 procent. Jag är en överaktiv person, så för mig är det en extra bonus. Sen har jag, Roshanak Fatahian och Canan Yasar otroligt roligt när vi jobbar med "All of us", så vi kan verkligen kombinera fritid och jobb.

Nicole Kavander har under åren hunnit med att bo i Tokyo, Paris och London, där hon jobbat för byråer som Havas och TMW. Hon har även varit verksam som projektledare på DDB Stockholm.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.