Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

NK inför presskort

Publicerad: 1 mars 2010, 13:24

NK skapar ett eget presskort för de magasin som lånar varor av varuhuset.
– Syftet är att knyta dem närmare oss, säger Louise Kihlberg, pr-ansvarig på NK.


NK-varuhuset har ständig kontakt med ett stort antal tidningar, framför allt mode- och inredningsmagasin, som lånar kläder och varor till sina fotograferingar. Hittills har pressen använt pappersrekvisitioner för att hantera utlåningen.

Men nu inför NK ett eget presskort för de tidningar som vill låna varor från varuhusen i Göteborg och Stockholm.

– Syftet är att underlätta hanteringen och knyta dem närmare oss, att de ska låna mer och titta mer i huset, säger Louise Kihlberg, pr-ansvarig på NK.
– Det här betyder att vi väljer bort papperssamhället. Med NK:s presskort är du betrodd.

NK ska dela ut 260 presskort till medieföretag de jobbar mycket med. Som en bonus har NK:s pressavdelning laddat kortet med små behändiga förmåner som gratis toalettbesök i varuhusen.
– Det är enkla saker, men sådant som underlättar när man jobbar i huset, säger Kihlberg.

Men även tidningar som inte får ett eget presskort kommer att kunna låna grejer från NK i framtiden också, lovar Louise Kihlberg.
– Det här är ett sätt att underlätta för de som kommer ofta.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.