Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nödlöpet sänkte Expressen

Publicerad: 20 oktober 2010, 09:55

Ett tryckerifel tvingade Expressen till "nödlöpsedlar" i måndags. Det påverkade försäljningen negativt. – Någon kioskvältare var det inte, säger chefredaktören Thomas Mattsson.


Ämnen i artikeln:

Thomas MattssonExpressen

Expressens nödlöp i Stockholm i måndags.

I måndags skrev Resume.se om Expressens nödlöp i Stockholm. Bold Printings löpsedelspress i Akalla gick sönder – då tvingades tidningen att ta fram ett standardlöp som bara används i yttersta nödfall.

Det rätta löpsedeln – som kom ut i resten av landet – drog på storyn med mannen med tumören som träffade tjejen på nätdejt.

Nu har chefredaktörern Thomas Mattsson tittat på försäljningssiffrorna för måndagen och sett effekterna av nödlöpet.

– Den gamla sanningen om att nödlöp alltid säljer mycket bättre än ordinarie löpsedlar kan nog avfärdas som en myt, säger Thomas Mattsson till Resume.se.

Han vill inte nämna några siffror, men säger vidare:

– Nödlöpet i Stockholmsområdet häromdagen låg förvisso inom felmarginalen för plus- eller minusförsäljning, men någon kioskvältare var det inte.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Thomas MattssonExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.