Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nöjesbladet kan skrotas på helgen

Publicerad: 1 oktober 2009, 08:43

Aftonbladet kan komma att skrota Nöjesbladet på lördagar och söndagar, erfar Resume.se. – Hur vi gör med utgivningen är inte bestämt, säger chefredaktören Jan Helin till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

NöjesbladetAftonbladet

Nöjesbladet - nöjets motsvarighet till Sportbladet - har inte lyckats fullt ut.

Enligt välunderrättade källor kommer personalen informeras om förändningen inom kort, och nedläggningen på lördagar och söndagar kommer sannolikt att träda i kraft inte denna helg, men nästa.

Aftonbladet startade Nöjesbladet – en nöjesbilaga på 20-24 sidor varje fredag, lördag och söndag – för ett år sedan.

Storsatsningen, som inleddes med massiv marknadsföring, skulle bromsa upplagefallet.

– Det stärker helgerbjudandet, sa Jan Helin då.

Men enligt Resume.se:s källor har bilagan inte givit den effekt och lönsamhet ledningen hade hoppats på och därför ska den komma ut bara på fredagar, enligt Resume.se:s källor.

Jan Helin säger att Aftonbladet har ”spännande idéer” på gång för sin nöjessatsning. Men han säger att inget är bestämt om utgivningen för Nöjesbladet.

När bestämmer ni det?

– Vi har stora planer, men vi har lite kvar att skruva på än.

Aftonbladets nöjeschef Klas Lindberg säger att Nöjesbladet kommer att fortsätta att komma ut fredag, lördag, söndag.

– Men vi kollar över Nöjesbladet. Vi tittar på nya moment och hur vi kan utveckla tidningen. Den har potential, men den kanske inte utvecklats fullt ut. Vi vill göra den mer modern och slagkraftig, säger Klas Lindberg.

I augusti föll Aftonbladets totala upplaga med 18 400 exemplar till  372 500 exemplar per utgivningsdag.

Expressens Nöjesbilaga XL kommer ut på fredagar i Stockholm.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

NöjesbladetAftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.