Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nöjesguiden får ny ägare

Publicerad: 4 November 2013, 09:38

Efter fyra år som en del av Keynote Media Group blir Nöjesguiden ett helt fristående bolag. Detta sedan Nöjesguidens vd Faje Gani köpt ut tidningen med stöd av finansiella investerare.


Ämnen i artikeln:

Ola AhlvarssonFaje Gani

–    Vi    är    just    nu    starkare    än    någonsin    som    produkt    och    den    nya    konstellationen    av    ägare    känns mycket    positiv.    Nu    går    vi    mot    nya    tider    och    efter    31    år    på    marknaden    så    känns    det    som    om    resan bara    börjat,    säger    Faje    Gani i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Under    det    kommande    året    planerar    vi    att öka    vår    räckvidd    markant    genom    vidare    utveckling    av    befintliga    produkter    och    eventuellt kompletteringar.

Ola    Ahlvarsson, styrelseordförande    för    Keynote    Media    Group:

– Keynote    fortsätter    i    och    med    försäljningen    av    Nöjesguiden    strategin    med    att    sälja portföljbolag     som    är    redo    att    ta    nästa    steg    med    nya     ägare.        Här    har    vi    redan    sålt    SprayDate    till Match.com     och    Rodeo    till    Stampen.    Det    är    extra    kul    att     Faje    leder    konsortiet    som    köper Nöjesguiden    för    han    mer    än    någon    annan    kan    ta    åt    sig    äran    för    Nöjesguidens    fina utveckling.

Nöjesguiden har 14    fast    anställda    medarbetare    i    Stockholm,    Göteborg    och    Malmö.

Magasinet    Nöjesguiden ökade    med    5 procent    i    senaste    Orvesto-mätningen. Nojesguiden.se nosar på    100    000    unika    besökare    per    vecka.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Ola AhlvarssonFaje Gani

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.