Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Nord DDB bakom redaktionell satsning för Vattenfall – gästskribenter kommenterar hållbarhetsrapporten

Publicerad: 5 april 2022, 09:33

Vattenfalls års- och hållbarhetsrapport lanseras i år tillsammans med det kompletterande magasinet ”The Edit”. Syftet är att få fler att upptäcka Vattenfalls arbete med hållbar energi. Experter inom energi, design och psykologi har bjudits för att kommentera rapporten.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBVattenfallNyheterHållbarhet

Års- och hållbarhetsrapporter riktar sig ofta till en liten och specifik målgrupp av intressenter. Det vill nu Vattenfall utmana Vattenfall genom att lansera ”The Edit”. Magasinet ska få fler att upptäcka årets rapport, framför allt fler företagskunder och samarbetspartners men även klimatintresserade medborgare och studenter.

I magasinet medverkar ett antal profilerade gästskribenter och bidrar med egna perspektiv kring ämnen som är centrala i rapporten. De tar bland annat upp hur vi skapar bred acceptans för vindkraft, hur vi kan stärka möjligheterna för ökad e-mobilitet och vad som krävs för att nå netto noll utsläpp inom energisektorn.

Konceptet är framtaget av NORD DDB. ”The Edit” kommer att finnas tillgänglig digitalt på svenska, tyska, holländska, engelska samt i en begränsad, tryckt upplaga.

Gästskribenternas perspektiv kommer också att synas i sociala medier och nativeartiklar, samt profilsamarbeten där huvudpunkter från artiklarna kommer att spridas.

Gästskribenterna i ”The Edit” inkluderar:

• Dr. Fatih Birol, verkställande direktör vid International Energy Agency (IEA)

• Vinisha Umashankar, student, klimatförespråkare och innovatör

• Kevin McCloud, brittisk radioprofil och författare med inriktning på arkitektur och design

• Per Espen Stoknes och Knut Ivar Karevold, psyokologer med fokus på klimatpsykologi

• Stefan Ytterborn, e-mobilitetsexpert och grundare av motorcykelföretaget CAKE

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.