Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 16 augusti 2017, 06:38
Anders Westermark, vd Norran samt Mikael Lindgren, vd Reklam365
Foto: Daniel Holmgren / Cre8 Photo
Norran-koncernen köper annonsbolaget Reklam365 genom dotterbolaget Grit Media. Samtidigt lämnar Reklam365:s vd Mikael Lindgren.
Ämnen i artikeln:
NorranDet var i veckan som marknadsföringsbolaget Grit Media startade upp med Norran som huvudägare. Nu gör bolaget ett förvärv annonsbolaget Reklam365.
Reklam365 har vuxit från att sälja reklam i bland annat radio och på flygplatser till att idag samarbeta med bland andra United Screens och Schibsted.
– I och med detta tar Grit Media en unik position, ödmjukt antar vi utmaningen att med vår omfattande portfölj, kunskap och långa värdekedja bli kundens förstaval. Vi kommer att utöka produktportföljen i Reklam365. Tärningen är kastad, säger Ludwig Olofsson, vd Grit Media, i en kommentar.
I och med förvärvet lämnar Reklam365:s vd Mikael Lindgren i höst. Han ersätts av tidigare projektledaren Mats Ohlsson, men kommer arbeta inom företaget på konsultbasis.
De övriga anställda inom Reklam365 jobbar vidare under de nya ägarna.
Reklam 365 omsatte drygt tio miljoner kronor under 2015 och gjorde ett rörelseresultat på en halv miljon.
Ämnen i artikeln:
Norran