Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Norrbottens Media låser in allt på webben

Publicerad: 30 september 2013, 08:31

Norrbottens Media, som driver NSD och Norrbottens-Kuriren, tappar i år 8,5 procent av annonsintäkterna jämfört med fjolåret. Nu låser man allt material på nätet.


Ämnen i artikeln:

Norrbottens-KurirenNorrbottens MediaNSDKalle Sandhammar

Årets intäktstapp är 1,6 procent på papperstidningarna för Norrbottens Media.

– Det krävs resurser att bedriva kvalitativ lokaljournalistik. Vi vill  fortsätta bevaka Norrbotten, granska länets makthavare, berätta om  människorna som lever här och deras tillvaro, säger Kalle Sandhammar,  chefredaktör på NSD, om betalväggen som införs.

– De flesta av våra läsare och prenumeranter är vana vid att  journalistik har ett värde. Sedan ska man inte blunda för gratiskulturen  på internet, men den senaste tiden har det visat sig att man är beredd  att betala för digitalt innehåll. Spotify och Netflix röner framgångar,  säger Mats Ehnbom, chefredaktör på Norrbottens-Kuriren.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News