Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

North Kingdom gör kampanj för Hermés

Publicerad: 9 april 2015, 14:35

Bild från hemsidan

Den svenska experience design specialistbyrån och det franska lyxvarumärket har hittat ett sätt att digitalisera hopptävlingen Saut Hermès.


Ämnen i artikeln:

North KingdomGoogle

Nu i helgen samlas hästhoppningens världsstjärnor i Paris för att tävla i Hermès årliga, prestigefyllda hopptävling Saut Hermès au Grand Palais. Nytt för i år är att evenemanget digitaliserats. Inför helgens stora tävling lanseras en webbsida där man för första gången kommer att kunna strömma evenemanget via Youtube i realtid.

Hermès bestämde sig för att digitalisera ryttartävlingen som äger rum på ikoniska Grand Palais i Paris. Till sin hjälp tog de North Kingdom, som utvecklade en tre års-plan för att få ut med Le Saut Hermès online. På mindre än fyra månader har en stadig grund till webbplats skapats – där besökaren kan ta del av konkurrensgrafik, realtidsresultat och realtidsvisning. Och det kommer också vara möjligt att se repriser.

Viljan var att, med hjälp av en teknisk partner som Google, kunna ge fler runt om i världen möjlighet att se och strömma evenemanget med hjälp av en interaktiv plattform som utvecklats just för mobilen. Projektet bestod av flera strategiska designutmaningar som North Kingdom fick arbeta med.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

North KingdomGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.