Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 5 maj 2017, 07:00
Kristopher Stenkula, medgrundare Notified & Marcus Norrving vd och medgrundare Notified.
Foto: Pressfoto
Omvärldsbevakningsföretaget Notified köper upp konkurrenten Lisslys mediebevakningsdel.
För sex månader sen förvärvade Notified konkurrenten Twintips mediebevakningsverksamhet, nu gör man alltså samma sak med Lissly.
– Huvudsakligen ligger vårt fokus på organisk tillväxt, berättar Kristopher Stenkula, medgrundare på Notified. Men stärkta av positiva erfarenheter från affären med Twintip dök det med Lissly upp en möjlighet som vi helt enkelt inte kunde tacka nej till. Att snabbt få en ännu större kundgrupp ger oss skalfördelar som vi kan omvandla till en ännu högre värdeleverans till våra kunder,
Lissly har bedrivit mediebevakning sedan 2010.
- Vi är mycket glada över att ha landat i denna överenskommelse med Notified, berättar Ivar Lidén på Lissly. Vi har under en period sökt efter ett nytt hem till våra mediebevakningskunder och i vår mening är Notified den absolut bästa leverantören på marknaden, fortsätter han.
– Lissly kan nu renodlat fortsätta att erbjuda marknadens bästa datadrivna medieanalys, tillägger analyschefen Gustav Barck.
Notified jobbar med heltäckande omvärldsbevakning genom både redaktionella och sociala medier.