Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Notified ska synliggöra EFD

Publicerad: 1 Juni 2016, 14:03

Foto: Mostphotos/Bert Eriksson

Sociala medier-bolaget Notified ingår samarbete med Elitfotboll dam för att ge dem bättre synlighet och spridning.


Ämnen i artikeln:

FotbollNotified

Med tilläggstjänsten Sparkle ska man genom en innehållsplattform öka engagemanget på de sociala plattformerna.

– Aktiviteterna på sociala medier inom damfotbollen har ökat markant de senaste åren. I samarbete med Sparkle tror vi att vi kan än tydligare visa på det engagemang som finns inom Sveriges största idrott, damfotbollen, säger Linda Wijkström, generalsekreterare EFD, i ett uttalande.

Genom ökad spridning och synlighet hoppas man kunna öka publikantalet och generera större partners och sponsorskap för damfotbollen.

– Notified vet hur det är att vara en utmanare i en bransch med betydligt större aktörer. Precis som vi har damfotbollen kämpat för sin status och legitimitet i många år och om vi kan stötta sporten med våra verktyg gör vi det gärna, säger Pär Lagerström, vd på Notified.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

FotbollNotified

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.