Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nu ska Nöjesguiden hålla bättre

Publicerad: 29 Januari 2014, 10:58

Nöjesguiden ändrar såväl format som papper för första gången under magasinets 32-åriga historia. Den nya varianten har premiär i samband med årets första nummer.


Ämnen i artikeln:

Amat LevinFaje Gani

Nöjesguidens chefredaktör Amat Levin menar att det finns många fördelar. Dels har pappret en högre  vithetsgrad och släpper inte ifrån sig trycksvärta på samma sätt som  tidigare, dels blir bilderna mer klara och färgstarka.

– Men den största förändringen stavas hållbarhet, säger Amat Levin, chefredaktör på Nöjesguiden i en kommentar.

Han  vill att produkten ska leva i veckor och inte i dagar och menar att det  nya pappret inte tar lika mycket stryk där det ligger.  Magasinet blir också lättare att med sig.

Nöjesguiden startade 1982 och ges idag ut i storstadsregionerna,
Tidningen har en räckvidd på drygt 500 000 i målgruppen 20-35 år.

Amat Levin hävdar att det är en få tidskrifter som visar en uppgång när det gäller den fysiska produkten.

–  Magasinet är vårt DNA och att vi gör den här förändringen ser vi som  ett bevis på att det tryckta ordet inte är dött, säger han i en kommentar.

Faje Gani är vd och delägare på Nöjesguiden.
– Jag är helt säker på att annonsförsäljningen kommer att bli ännu starkare nu, säger han.

Det första numret kommer ut den 31 januari.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Amat LevinFaje Gani

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.