Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 28 mars 2014, 10:53
Henrik Schyffert, Erik Haag.
Foto: Resumé. Bilden är ett montage.
UPPDATERAD Produktionsbolaget Brommamamma, som leds av Henrik Schyffert, Erik Haag och Kerstin Johansson söker en ny vd efter Kerstin Johansson. – Vi letar vd i de finaste fiskevatten, säger Johan Forsberg, som har kopplats in för rekryteringen.
”Kanske känner du till oss men annars skulle vi vilja berätta lite om vårt fina företag. Brommamamma eller mamman som vi ibland kallar henne.”
Så inleds Brommamammas arbetsbeskrivning av vd-jobbet.
Brommamamma ligger bakom produktioner som ”Jättebästisar för TV4”, ”Söder om Folkungagatan” för Kanal 5 och ”Alla är fotografer” för SVT.
Brommamamma uppger också att man arbetar med säsong två av ”Pappas Pengar”.
Kerstin Johansson är vd för bolaget, men nu söker man alltså en ny vd.
"Efter många roliga och framgångsrika år vill vi ta nästa steg och det är där du kommer in i bilden.", skriver Brommamamma.
Kertin Johansson vill överhuvudtaget inte kommentera frågan, inte ens hur länge hon har varit vd.
Hon hänvisar alla frågor till Johan Forsberg på Johan Forsberg Media & Marketing – han är också inkopplad som konsult för artistbokningsbolaget Blixten & Co.
Arbetsbeskrivningen består av alltifrån att man ska utveckla bolaget utefter dess affärsplan till att man ska ha ett genuint intresse för att leda en verksamhet med kreatörer, producenter och produktionsresurser.
Brommamamma vill även att man har arbetat med idéförsäljning i minst fem år och har ett stort nätverk inom Stockholms medievärld.
– Tv-branschen går igenom en spännande tid och Brommamamma vill vara med och spela en central roll i den utvecklingen, säger Johan Forsberg.
Han berättar också att bakgrunden till vd-bytet är att Kerstin Johansson vill kunna lägga mer kraft på sin specialitet – att jobba som exekutiv
producent för bolaget.
Johan Forsberg berättar också att rekryteringen får ta den tid det tar.
– Det är vår första stora externa rektrytering så den är oerhört viktig, säger han.
Han uppger att det är framåt och uppåt som gäller för bolaget framöver.
– Brommamamma är lite av en oslipad diamant, säger han.
Karl-Johan Byttner