Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Nu testar Facebook reklam i Live

Publicerad: 2 Augusti 2016, 06:54

Facebook Live.

Foto: Press

Gör dig beredd på annonser i Facebook Live. Facebook testar nämligen reklam i pauserna.


Ämnen i artikeln:

AdAgeFacebookSociala medierAnnonseringReklamAnnonserFacebook Live Video

Facebook bekräftar testerna för Adage. Det kanske inte heller kommer som en överraskning för de som följer Facebooks produkter. Video har exploderat på senare tid och Facebook är snabba att utnyttja succén.

Det är fortfarande oklart exakt hur det kommer fungera. Vad vi vet är att Facebook just nu låter en liten grupp av publicister sätta in en kort reklamsnutt i deras Live-videos. Annonsen kan dyka upp vart som efter fem minuter i livestream och kan synas i upp till 15 sekunder.

Enligt Adage kan publicister kontrollera vilken typ av annonsör som kan visa video under livestream och även stänga av annonsen i Live, till exempel om det är breaking news på gång.

Hur blir det med intäkter då? Under testperioden kommer inte publicisterna få någon bit av kakan, men Facebook håller på att forma strukturen för intäkter nu.

Facebook, Youtube och Snapchat är de största på området av live-video. De jagar dessutom budget från linjär tv.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.